tisdag 28 april 2009

Paolo gör oss sällskap

hahaha, lens turboupdate gick ju inte av för hackor alltså. själv behöver jag inte stressa, nejnejnej jag är så ledig o fri som man nånsin kan vara. jag o sofia har en lugn kväll på love 1001, min nya arbetsplats. jag blev anställd igår och extasen är ett fett faktum! dessutom har vår hyresvärd, Heitor (det stående skämtet), årets schtekare, varit hos oss och överöst oss med duschdraperier, kastruller, skålar och annat smått och gödh. vi behöver med andra ord inte äta ur begagnade yogurtburkar eller ta ett fotbad på badrumsgolvet längre. lycka!

för övrigt är sömnbristen hos mej. känner mej helt krossad. det har varit en intensiv helg a la dygna, jobba, familjeturista och spontanjobba lite mer. jag vill också passa på att göra ett litet announcement om att anledningen till att Len inte sitter med och smoothar loss på 1001 beror på att hon jobbar. japp, hälften min har kirrat ett jobb. lite längre upp på brick lane springer hon som bäst runt och serverar mat och vin så det står härliga till!

vidare har vi konstaterat att den trevliga tysken varken är tysk eller ukranier. han är från bulgarien och bär stolt upp titlen "idealtönt". brassen är kock vilket känns lovande för vår framtida kosthållning. den har som bekant inte varit av världsklass hittills. han kanske kan komma med ett tips eller två. han skulle kunna lära mej koka ris för den biten måste jag ha missuppfattat totalt på hemkunskapen när det begav sig. men mätt är jag, här har man inte råd att vara kräsen.

låt oss säga så mina vänner! hoppas alla mår bra. ni saknas en skvätt här borta.
god natt, sleep tight
puss
pj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar