onsdag 29 juli 2009

Mastodontupdate kanske

Låt oss börja i onsdags för en vecka sen, makes mest sense. Dan började med chill framför bob dylan och that 70's tillsammans med luke. Kl 17.00 var det dags för jobb ihop med softaste gänget; Maja, Dani, Omar Alex o Francesco. Raf var manager kvällen till ära! SLAPPT. Soft skift, inte too busy. Svinbra bluesband spelade (Sister Mary and the choir boys) o jag fick gå runt med meljinglistan, småchata med folk o lyssna hur mycket ja ville! Mitt i allt kommer en kille o vill köpa två öl. Han ser ut som 16 så jag ber att få se leg. Han blev lite offended men lugnade snart ner sig o lät mej låna hans skitgenuina asgamla kamera, lämnade den med mej o bad mej knäppa så många bilder ja ville så han kunde få en nice sureprise när han famkallade dom! Han jobbar tydligen i en genuin skobutik nära ten bells o innan han gick för kvällen gav han mej sitt visitkort med orden "CALL ME" på baksidan. Kul! Synd att han fortfarande ser ut som 16.

Full av energi som man var efter ett kick assskift, var knappt svettig (och att svettas är obligatoriskt, traditionsenligt och ganska oundvikligt) tog jag bussen till Luke. Vi såg på that 70's o grovhångla. Det var gödh.

En heldag att minnas passerade i måndags! Sofia o jag var off work, men pallrade oss ändå upp tidigt för att gå till Ibis och käka hotellfrulle, typ det godaset vi ätit sen vi landa i lnd. Vi rullade däifrån med lite medsmugglad philadelphiaost i väskan. Styrde stegen mot Bick Lane, avverkade ALLA top 5 sh-butikerna, gick hem för lunch och storstädning av rummet! FRÄSCHT! Arctic monkeys hjälpte till. Senare smoothade vi bort till Dry walk för bangla-take away o Rough trade-kaffe vid en husvägg med våra speakers. Hälsade på 1001stammisar o hade det GÖTT. Stoppade by på 1001 senare, satt i sofforna, myste o lyssnade på jazz. En so far perfekt dag avslutades med B&J framför That 70's.

Igår slappade jag hela dan medan sofia slet på nude. Åt jordgubbar o choklad, kolla på Chicago o tog det piano. Åt middag med Sofia när hon kom hem, tog en filter-take-away-kaffe på Fika o promenerade hem till sängarna där det utbyttes barndomsminnen(läs tippen, sommarlovsmorgon, den vita stenen, ebba o didrik), filmupplevelser o tips på snygga skådespelare(läs johnny depp, sverrir gudnason, andreas wilson) innan vi gick till kojs. Jag cashar in idag och imon, collectar två löner o är ledig fredag, lördag, på måndag börjar min semester!! Vet inte riktigt hur ja ska ha råd men låt gå! Sofia o jag har schtekardag planerad på fredag. Vi tänkte börja med en favorit i repris, hotell/caféfrulle, bara ha det gött o utforska Shoreditch, London Fields o Victoria park, ev dricka milkshake o spela bowling på Brick lane, spela munspel o röka på på balkongen, festa SÖNDER oss som om det inte fanns en morgondag, vilket är motiverat eftersom båda är off på lördag! Peppen!!

Det var väl mest det.

Puss fån pj

4 kommentarer:

  1. "Vi såg på that 70's o grovhångla."
    inga krusiduller här inte! det gillar vi.

    FREDAG - EN DAG KVAR!!!

    PUSS

    SvaraRadera
  2. avsaknaden av krusiduller är väl du van vid!;)

    B&J + grovhångel, GT + govhångel. ringer ett par klockor där va?

    pepp pepp pepp!

    btw, len ja ser att du gjort en liten sjusteing i mitt inlägg. helt rätt! förlåt, jag glömde.

    <3<3

    SvaraRadera
  3. uppdateringen satt sjukt fint där janne! jag började änna undra..!

    men iaf, ang justeringen, ja läste o garvade, men since cp-horan e lite datastalker av sig tänkte ja att det va säkrast så..!

    fö tycker ja de e läge att du pickar up the fuckin phone så ja får höra din fina tonårsstämma!!! har ju inte hört dig sen målbrottet grabben!

    PUSS PÅ ER!!

    SvaraRadera
  4. hahahahahhaa pappa, JAG SAKNAR DEJ MED <3

    SvaraRadera