torsdag 11 juni 2009

Godkväll




... säger jag och dammar av lite aska från kläderna. För jag har precis släckt en brand. Undrar om det är gott att rosta ett knäckebröd? undrade Sofia och testade. Det hela resulterade i en nedsmält brödrost och en jävla massa rök och eld. Lite drama queen som man är hann jag fundera både en och två ggr på om jag skulle springa o hämta kameran (detta kan bli ett grymt bra blogginlägg!) men kom snart till insikt och tänkte att det kan vara ett smartare drag för oss båda om man försöker släcka skiten först. vi försökte lite tafatt, eller kanske mest sprang runt o skrek "fire! fire!!" och hetsknackade sedan ist på Ukraniens dörr och lät honom sköta resten. Efteråt kände man sig lite som en dum svensk flicka. men låtgå.. han fick ev lite plus på manskontot och det kan man väl bjussa på. (vi lät honom tro att det va brödrosten som va boven. kändes som lite överflödig information att berätta att det var ett knäckebröd inblandat)




Annars har jag och Sofia promenarat in till stan vilket tog oss ung 3 timmar.. på vägen provsmakade vi mat på Burough market..schtekte till det med lite tryfflar och kaffe och sen sh-session i Soho och picnic. Vi kom hem med genuina prylar som en ny konservöppnare (vår gamla har nån haft sönder o vägrar köpa en ny.. vi e fortf förbannade på denna någon) och en begagnad Breakfast at Tiffanys som vi tänkte se nu.




På återseende!


/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar