tisdag 16 juni 2009

Gdday

Det är inte på tal att hälften skulle ta en powernap ensam.



Sofia kom precis hem från en skitdag på jobbet "Jag hatar allt". O nu snackar vi inte vilken vanlig skitdag som helst, utan en jävla rövhålsdag med en touch av nerpissat självförtroende med tillhörande gråtsession. Men imorgon är den första av tre lediga dagar för stackarn och dom ska nog göra susen!

Det har iaf funkat för mej. Jag har haft ett par dagar off och njutit skallen av ledigheten tillsammans med len. Efter en mastodontutgång till Fabric med jobbet i söndags sov jag ett par timmar på efterfesten och styrde sedan stegen hem till len. En dusch senare var vi påväg in mot misslyckade iced lattes och rungande grönska på Soho quare. Och när jag säger misslyckade lattes menar jag det som jag aldrig har mena nåt förr. Den första inhandlade vi på nåt slags hemmasnickrat café som såg ut att platsa bättre på nån strand på teneriffa. Ukraniern som gjorde våra lattes sket helt i kaffet och gjorde oss två jävla chokladfrappes på känsla, och när det gäller kaffe är "på känsla" INTE OKEJ. Osså kunde hon med o ta över tre pund för skiten?!

Vi ägnade några moments åt att dränka oss i besvikelsen över den uteblivna koffeinkicken, sen styrde vi måttligt förbannade stegen mot café nero istället, frågade ung tre gånger extra om det verkligen var kaffe i deras iced coffees(för somliga har ju tydligen inte fattat grejen) och blev sedan serverade var sin halvliter mjölk, krossad is(påväg mot vatten) och tre droppar kaffe. Tack som fan. Allt, ALLT ska man behöva göra själv! Vilket vi gjorde idag, våra egna iced coffees, simpelt instant coffee, ice cubes, en skvätt mjölk och saken är biff.

Nåväl. Väl på soho square satte vi igång med lite potentialspan. Len börjar med att ha en utläggning om hur mycket hom hatar ölmagar efter att ha sett en snygging men blivit snopet besviken när hennes svepande blick plötsligt gjorde en högersväng runt en redig ölmage. Sen lugnade hon ner sig lite och började istället yra om hur mycket hon gillar äldre män. Dom ska tydligen va ungefär 28-29, gärna bära skägg. Ungkarlslyan är ett minne blott osså har dom genuina intressen. Man gillar det. Drog lite paralleller till Martin Kellerman, inte för vi vet hur gammal han är men det hade vart gött om han va 29.

Efter en lång tystnadens paus utbsister len "fast jag känner mej verkligen inte done med de yngre männen för det, för det vill man ju också ha liksom... unga killar som skiter i allt". GÖTT e det! Så låter en singel i sina bästa dar. Så låter min hälft <3

x pj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar